De verantwoordelijkheid en het eigenaarschap liggen laag in de organisatie. Het pedagogisch handelen van de medewerker in de context van het moment heeft immers de meeste impact. We werken vanuit een onderzoekende houding. We geven elkaar daarbij ruimte en vertrouwen om naar eigen inzicht te kunnen oordelen en handelen. We spreken hierbij over persoonlijk leiderschap.
Als ambitie voor de komende jaren willen we het ontwikkelingsgericht professionaliseren versterken. Onder ontwikkelingsgericht verstaan we dat de medewerker vanuit de visie op goed onderwijs werkt aan zijn individuele bekwaamheid vanuit de vraag: ‘Waar sta ik ten opzichte van deze visie op goed onderwijs en wat is mijn volgende stap?’
Naast het inspireren en ontwikkelen, krijgt het waarderen van de medewerkers ook aandacht in het professionaliseringsaanbod. Daarbij valt te denken aan sport-, culturele-, en creatieve activiteiten, waarbij het ontmoeten van elkaar een belangrijk element is. We geven daarmee inhoud aan het begrip goed werkgeverschap.
De professionaliseringsactiviteiten binnen dit thema zijn passend bij de koersdoelen en onder andere gericht op: